دولت ایران ایرانی انتخابات دکتر روحانی

دولت: ایران ایرانی انتخابات دکتر روحانی حقوق شهروندی اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار پزشکی چه بخوریم تا فشارخونمان کنترل شود؟

با وجود اینکه بین عادات رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم رابطه‌ای نزدیک وجود دارد، ولی همچنان بسیاری از مردم جهت درمان بسیاری از پرسشها مانند فشار خون اوج به دارو‌ه

چه بخوریم تا فشارخونمان کنترل شود؟

چه بخوریم تا فشارخونمان کنترل شود؟

عبارات مهم : شکلات

با وجود اینکه بین عادات رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم رابطه ای نزدیک وجود دارد، ولی همچنان بسیاری از مردم جهت درمان بسیاری از پرسشها مانند فشار خون اوج به دارو های شیمیایی تکیه می کنند.

به گزارش گروه تحریریه سایت، امروزه، علت مهم فوت و میر در سراسر دنیا با صرف نظر از میزان در آمد و محل اقامت افراد مختلف، بیماری های قلبی هست. یکی از مرسوم ترین بیماری های ناشی از پرسشها قلبی، سکته مغزی است که بسیار مرتبط با فشار خون می باشد. در آمریکا، یک نفر از هر سه نفر به طور طبیعی دچار فشار خون می باشد. خبر خوب این است که معمولا فشار خون اوج را می توان با عوض کردن شیوه زندگی و رژیم غذایی کنترل کرد و حتی باعث کم کردن آن شد.

چه بخوریم تا فشارخونمان کنترل شود؟

اگر در حال حاضر تصور می کنید دچار فشار خون اوج هستید، عالی ترین راه های طبیعی جهت درمان و کم کردن فشار خون را بیابید.

خوراکی هایی که می توانند در پایین آوردن فشار خون موثر باشند عبارتند از:

با وجود اینکه بین عادات رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم رابطه‌ای نزدیک وجود دارد، ولی همچنان بسیاری از مردم جهت درمان بسیاری از پرسشها مانند فشار خون اوج به دارو‌ه

• آب انار

• اسفناج

• گشنیز

• پسته

• آبمیوه ریشه چغندر

• روغن زیتون

چه بخوریم تا فشارخونمان کنترل شود؟

شکلات تلخ

• بذر کتان

• کرفس

• گوجه فرنگی

با وجود اینکه بین عادات رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم رابطه‌ای نزدیک وجود دارد، ولی همچنان بسیاری از مردم جهت درمان بسیاری از پرسشها مانند فشار خون اوج به دارو‌ه

• سیب زمینی بنفش

• روغن کنجد

• دمنوش گل ختمی

چه بخوریم تا فشارخونمان کنترل شود؟

۱ – آب انار

در حالی اکثر آب میوه ها فر آوری شده است اند و تقریبا عاری از هر گونه مواد مغذی هستند، آب انار می تواند یکی از سالم ترین نوشیدنی های روی کره زمین باشد.

یکی از مزایای مطلوب آب انار، توانایی فوق العاده آن است که به طور طبیعی فشار خون را کم کردن می دهد. مطالعاتی مبنی بر تاثیر آب انار در کم کردن فشار خون جهت بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارند.

آب انار همچنین می تواند جهت بیماران مبتلا به دیابت و بیماران کلیوی بسیار بافایده باشد.

۲ – اسفناج

اسفناج جهت مدت بسیاری است که به عنوان یک غذای سالم آشنا شده است است و به طور قطعی می توان گفت:، باعث کم کردن التهابات می شود. این خوراکی لذیذ حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان ها است و در لیست غذا هایی واقع شده است است که باعث کم کردن فشار خون می شوند.

۳ – گشنیز

گشنیز به طور کلی جهت چندین سال است که به منظور درمان تعدادی از پرسشها مورد استفاده قرار گرفته است.

در سال ۲۰۰۹، یک مطالعه بنیادی جهت تعریف دقیق گشنیز صورت گرفت. در نهایت محققان دریافتند که گشنیز دارای خواصی است که در کم کردن فشار خون به خوبی عمل می کند.

۴ – پسته

پسته ها تنها یک میان وعده نیستند، تغذیه آن ها می تواند سلامت قلب را تضمین کند.

آجیل های خام عموما دارای تاثیرات مثبتی در کم کردن فشار خون هستند، ولی در بین آجیل ها، پسته دارای بیشترین مزایا هست. پسته در لیست خوراکی هایی واقع شده است است که در کم کردن فشار خون بسیار موثر عمل می کند و حتی افرادی که از کلسترول اوج زحمت می برند می توانند از مزایای این خوارکی بی نظیر بهره ببرند.

۵ – آبمیوه ریشه چغندر

مزایای ریشه چغندر مشمول بر موارد فراوانی می شود، از فواید سم زدایی گرفته تا درمان بعضی امراض.

با این حال، این تنها یک درمانگر راحت نیست – آب ریشه چغندر عنوان تحقیقات گسترده ای بوده، و حداقل توانایی آب ریشه چغندر، کم کردن فشار خون بوده است.

آب ریشه چغندر به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کم کردن می دهد. توصیه جالب توجه این است که، آب میوه ای آن دارای تاثیر فوری تری نسبت به چغندر طبخ شده است است.

۶ – روغن زیتون

از دوران باستان، روغن زیتون به عنوان یکی از بااهمیت ترین غذا های مهم آشنا می شده است هست. زیتون یکی از خوراکی های مرسوم مناطق مدیترانه ای است که باعث زیاد کردن طول عمر و کم کردن مبتلا شدن به بیماری های قلبی می شود.

این روغن سر شار از آنتی اکسیدان در طبخ غذا ها به همراه دستور العمل های فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. این یک مسئله خوب هست، لیکن این روغن باعث کم کردن فشار خون می شود. بررسی های انجام شده است در سال ۲۰۱۵ در اسپانیا نشان می دادند که ” روغن زیتون با کیفیت در کم کردن خطرات مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی به میزان قابل توجهی تاثیر گذار است”، به همین علت مصرف آن به شدت توصیه می شود.

۷ – شکلات تلخ

شاید بحث برانگیز ترین عنوان در فهرست مواد غذایی کم کردن فشار خون، شکلات تلخ باشد. یکی از دلایل این اختلافات مربوط می شود به شکلات های تلخی که حاوی مقدار زیادی شکر هستند.

در صورتی که شا قادر به یافتن شکلات های تلخ خالص هستید، می توانید از میل کردن آن نهایت لذت را ببرید. شکلات های تلخ جهت قلب عالی هستند.

برخی مطالعات کوچک خلاف این مسئله را تایید می کنند، ولی تحقیقات در مقیاس گسترده نشان می دهند، مصرف شکلات تلخ به صورت مداوم می تواند باعث کم کردن فشار خون شود.

۸ – بذر کتان

احتمالا وجود امگا ۳ در بذر کتان علت مهم وجود این خوراکی در لیست عالی ترین غذا ها جهت کم کردن فشار خون هست. بذر کتان می تواند جهت بیماران قلبی مزایای زیادی را ارائه کند و همچنین باعث کم کردن رسوبات چربی در دیواره شریانی شود.

بهترین نتیجه های ثبت شده، بعد از مصرف ۱۲ هفته ای بذر کتان مشخص شد. دانشمندان کانادایی در ننتیجه کار در سال ۲۰۱۳ تحت تاثیر فواید فوق العاده آن قرار گرفتند و بیان کردند ” بذر کتان دارای یکی از نیرومند ترین اثرات مثبت در برابر فشار خون مبنی بر مداخلات مواد غذایی هست. “

۹ – کرفس

شما احتمالا می دانید در وقت هایی که کرفس مصرف می کنید، کالری بیشتری را می سوزانید. ولی آیا می دانید کرفس جهت کم کردن فشار خون نیز بسیار بافایده است؟ مواد مغذی موجود در آن باعث می شود تا فشار خون در بدن کنترل شود.

جالب است که بدانید در یک مطالعه عنوان شده، کرفس پخته شده است دارای پتانسیل بیشتری جهت کم کردن فشار خون نسبت به نوع خام است.

۱۰ – گوجه فرنگی

یکی از محبوب ترین مواد غذایی حاوی لیکوپن که جهت تقویت قلب و کم کردن فشار خون بافایده هستند.

مصرف گوجه به صورت خام می تواند تاثیرات مثبت فراوانی در بدن داشته باشد.

۱۱ – سیب زمینی بنفش

اطمینان حاصل کنید که هر لحظه رنگ های متنوع زیادی را در رژیم غذایی خود دارید. شما نیز احتمالا از خوردن سیب زمینی های بنفش های خوش طعم و رنگ لذت برده اید. این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان به کم کردن فشار خون کمک فراوانی می کند.

۱۲ – روغن کنجد

اکثر مواقع توصیه من این است که در استفاده از روغن های گیاهی با احتیاط عمل کنید، به استثنای روغن زیتون، نارگیل و کنجد. روغن کنجد جهت سال های بسیاری است که در بین جوامع متفاوت محبوب بوده و فواید زیادی جهت قلب دارد.

روغن کنجد فشار خون را کم کردن می دهد، همچنین از قلب در برابر عوامل خطر زا نیز محافظت می کند. بعضی تحقیقات بیان می کنند این روغن باعث زیاد کردن میزان پتاسیم و کم کردن سدیم در خون می شود.

۱۳ – دمنوش گل ختمی

یکی دیگر از موارد جنجالی در این لیست، دمنوش گل ختمی هست. این گیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که کم کردن فشار خون بسیار موثر عمل می کند. گل ختمی حتی جهت بیماران مبتلا به دیابت نیز بسیار بافایده می باشد.

بر خلاف بسیاری از مواردی که در اوج ذکر شد، در هنگام مصرف دمنوش گل ختمی باید احتیاط کنید، هر چند که به طور کلی با فواید فراوانش آشنا می شود. ولی شواهدی وجود دارند که مصرف دوز های بالایی از آن، می تواند خطرات را جهت کبد ایجاد کند.

واژه های کلیدی: شکلات | خوراکی | روغن زیتون | رژیم غذایی | مواد غذایی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs